Am pornit din București pe 12 iulie 2012 către Praga, de unde am luat startul oficial în The Mongol Rally 2012 pe 17 iulie.
Apoi am tot mers către Est, trecând prin 16 ţări: Cehia, Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Turcia, Georgia, Azerbaidjan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kîrgîzstan, Kazahstan, Rusia şi Mongolia.
Conform kilometrajului oficial al Mioriței, am străbătut 15.724 de km pe șosea, macadam și nisip plus încă vreo 350 de km la bordul vasului Azerbaidjan cu care am traversat Marea Caspică.
Aventura noastră cu Miorița s-a încheiat pe 30 august când am ajuns în capitala Mongoliei, Ulaanbaatar. După alte 2 săptămâni de explorare a Mongoliei și un drum cu Transsiberianul, via Moscova, ne-am întors la București pe 15 septembrie.
16 țări, 11 capitale, 5 lanțuri muntoase, 3 deșerturi, vize, granițe, pene, aventuri… Filmul aici. Aventura, pe Blog.
31 comentarii
fffff spune:
Iul 20, 2012
eu nu inteleg cum sa imi dau seama pe harta unde sunt ei acum…. cica uitati-va pe harta si vedeti unde suntem acum, dar nu arata nimic… care sunt ei pe harta aia?
Mioriţa spune:
Iul 20, 2012
punctul roşu de la capătul liniei cu verde – care reprezintă traseul de până acum – este locul în care se află Dacioţii în acest moment.
Lucian spune:
Iul 20, 2012
Ce tare e faza. Vedem ce faceti la fiecare pas. Pornit, oprit, pornit, oprit… aveti probleme?
Mioriţa spune:
Iul 21, 2012
Câteodată, din cauza lipsei semnalului maşina poate rămâne agăţată într-un punct până când reapare semnalul. Asta înseamnă că nu oprim, pornim, etc., ci doar ne supunem tehnicii
Lucian spune:
Aug 18, 2012
(Cu intarziere) Aa… multumesc de lamurire. Mult succes. Ma bucur enorm cand mai vad miorita prin News Feed pe Facebook.
V-am invidiat inca de la inceput.
Nicu spune:
Iul 21, 2012
Pe pagina oficiala de ce nu va vedeti? http://www.theadventurists.com/the-adventures/mongol-rally/edition/summer-2012
Laurean spune:
Iul 26, 2012
Dacioti pana-n Mongolia.Ei sunt ai nostri…
Mihai spune:
Iul 29, 2012
La cate echipe m-am uitat am avut aceeasi intrebare: De ce nu o luati mai departe prin China?! Au sosele (autostrazi) foarte bune.Am vazut ca e si RUSIA pe harta.In Kargistan o sa fie teroare drumul ala.Am inteles ca sunt munti acolo.
Si revenin la Rusia, ajungeti si la Lacul Baikal/Irkutsk? Adica ar fi pacat…sa fiti atat de aproape de o minune a naturii, si sa nu o vizitati.
Grasu spune:
Iul 29, 2012
Chiar daca ar avea viza, nici unul dintre cei doi baieti care conduc nu ar avea voie sa conduca prin China. Ar trebui sa aiba permis de conducere chinesezc sau sa isi angajeze un sofer “de la partid” care sa le conduca masina. In plus, atunci cand si-ar fi luat viza, ar fi trebuit sa isi declare tot traseul, km cu km pe zile si ore si sa il respecte cu strictete. Ca si costuri s-ar fi dus foarte departe, una din taxele “interesante” pe care ar fi trebuit sa o plateasca ar fi fost pentru supraveghere, adica sa plateasca costurile generate de urmarirea lor pas cu pas de catre “securistu’ chinezesc”. O alta taxa, de fapt o garantie, ar fi fost pentru pasaportul auto (din cate am inteles de la altii care ar fi vrut sa tranziteze China garantia este de ordinul miilor de euro, chiar in jur de 10-15 mii – chestie similara in cazul tranzitarii Iranului). Chiar daca teoretic aceasta garantie s-ar putea recupera, banii astia ar fi trebuit pusi “pe masa” la inceputul calatoriei. Pana la urma China nu este decat o alta dictatura in ciuda avantului economic pe care l-a luat.
Asa ca tranzitarea Chinei nu este deloc o optiune.
Ovidiu spune:
Aug 21, 2012
Bun comentariu, mai invata lumea ceva(inclusiv eu). Stiam ca China este comunista, dar nu credeam ca sunt chiar asa stricti, exact cum ai zis mai sus, avand in vedere avantul economic din ultimul timp.
Cristi spune:
Aug 6, 2012
Sistemul de monitorizare prin satelit este slab, daca a fost platit pacat de banii dati, daca e sponsorizare pacat ca isi fac reclama pe spatele Daciotilor, oricum bafta baieti si asteptam vesti.
Costin spune:
Aug 8, 2012
Cristi, sistemul nu este slab, este gandit pentru tari civilizate.Avem 2 sim-uri de dat eprin car eincercam sa transmitem pozitia insa nu e lucrul cel mai usor. In Georgia ambele simuri (de la 2 operatori diferiti) se conectau in retea dar nu mergeau pe date (desi ambii operatori roamani au zis ca va merge ok). In turkmenistan ni s-a spus ca din cele 3 retele, doua au fost oprite de guvern de pe o zi pe alta… Seara avea abonatul semnal.. a doua zi a aflat ca firma nu mai exista… Iar reteaua care a ramas (cea de stat) nu lucreaza cu “imperialistii straini”… immm.. parca mai auzeam asta si pe la noi mai demult…
Acum suntem intr-o situatie asemanatoare cu Georgia. Merge vocea, nu merg datele. Luam pozitii prin SMS (echipamentul stie si SMS) insa e tehnologia pe car eo foloseam in romania acum 10 ani pt localizare. Facem semi-manual pt ca am renuntat la echipamentele vechi de la servere pt ca nu ne gandeam ca ne vor mai folosi vreodata. Incercam sa le punem inapoi, sa automatizam procesul de transmisie prin SMS….
Daca stiam dinainte care e situatia, probabil conectam direct un Turaya sau Inmarsat si rezolvam problema…
alex spune:
Aug 14, 2012
Sper ca la intoarcere sa venit tot cu dacia inapoi.Si inca ceva rusine celor care tranzmit semnalu firma gps
firma gps spune:
Aug 15, 2012
Bine ca esti tu dejtept… Nu vrei sa iei tu semnalu si sa-l tranzmiti tu?
semnal pierdut spune:
Aug 16, 2012
fetele au avut un semnal bun tot timpul, oare de ce ?
Costin spune:
Aug 16, 2012
Hai sa ne intelegem:
1. cel care a semnat “FIRMA GPS” nu are nici o legatura cu noi. Este un comentator anonim al site-ului iar eu personal nu imi permit sa ma iau de nimeni… Pentru ca totul este o chestie benevola, facuta in spiritul intrajutaorarii, prieteniei, aventurii, etc.
2. Raspuns pentru Alex: Asa cum am spus, daca operatorul de telefonie nu are roaming de date, nu avem cum sa transmitem datele GPS in timp real. In unele din tarile prin care au trecut nu au avut nici macar roaming de date ca sa vorbim. (in una din tari spre exemplu am aflat ca guvernul a oprit fara nici un avertismet doua retele GSM. S-au trezit abonatii ca nu mai merge sa apeleze de pe mobil. A ramas reteaua de stat, car enu are roaming cu nimeni.
Echipamentul si-a facut treaba, a memorat datele si le-a trimis imediat ce a intrat intr-o retea cu roaming GPRS (in Kazakstan).
Intre timp, daca a mers roamingul GSM pe voce, noi am actualizat datele pe baza pozitie trimise prin SMS. Aceasta metoda este ins auna de urgenta si nu se pot trimite mii de pozitii pe zi pe calea asta, pretul fiind exorbitant…
3. Ca sa ii raspund lui “Semnal Piedut”.. cred ca nu ai fost atent la detalii. Pe site-ul fetelor nu e nici o indicatie de ora (dact daca te duci pe bifa masinii). Asta induce in eroare… In tarile unde nu aveau GPRS, si pe site-ul lor pozitia se actualiza de 1-2 ori pe zi. Insa nu e asa vizibil ca la noi ca pozitia e veche. Noi afisam inclusiv traseul compet din ziua respectiva iar ora ultimei pozitii e afisata din prima, de aici “dezavantajul” nostru. Am fi putut sa omitem si noi detaliile astea si toata lumea era multumita….
4. tot pt Alex: Nu se vor intoarce cu masina pt ca unul din scopurile actiunii este donarea masinii si a unei sume de bani la destinatie.
SEMNAL PIERDUT spune:
Aug 17, 2012
multumesc mult!
aveti dreptate. oricum aventura este de urmarit pana la capat. macar asa sa poata sa ajunga cat mai multi prin niste locuri de nvis.
Grasu spune:
Aug 16, 2012
Pentru toti comentatorii de pe langa subiect, va rog sa nu va mai grabiti sa va dati cu parerea daca nu stiti despre ce este vorba. Puteti vedea la echipajul nostru (daciotii) multe alte informatii in afara de pozitie. Puteti vedea de exemplu viteza de deplasare, ora la care s-a luat pozitia, in bara de sus puteti vedea cat au mers si cat s-au odihnit intr-o zi, pozitiile sunt luate la intervale scurte astfel incat se poate vedea punctat track-ul expeditiei lor.
In tarile unde este o problema cu retelele GSM si nu exista roaming, lucrul acesta nu este posibil sub aceasta forma. Daca ei nu isi transmit pozitia manual, nu avem cum sa ii vedem.
Referitor la zane, in primul rand ele nu au tranzitat tari precum Turkmenistanul sau Kargastanul unde nu exista roaming pentru imperialistii straini, iar la ele puteti vedea doar cate o pozitie – doua pe zi, cum a fost si in cazul baietilor nostrii in Kargastan (pozitii comunicate manual). In Turkmenistan nu au avut nici un fel de mijloc de comunicare cu exceptia telefonului prin satelit care costa foarte mult si care ar fi fost de folosit doar in situatii de extrema urgenta.
Ideea este ca acest echipament este pus la dispozitia baietilor fara nici un fel de cost deoarece suntem prieteni, nu se urmareste niciun fel de promovare pe spinarea lor cum scria cineva mai sus, pur si simplu acest echipament merge dupa cum gaseste sau nu gaseste o retea GSM care sa accepte o cartela Romaneasca. Este o solutie relativ ieftina care merge foarte bine daca are retea GSM. Daca se pleca de la premisa ca nu exista retele GSM, se puteau transmite aceste date sub alta forma, dar si cu alte costuri.
In Kazahstan ii putem vedea, posibil la fel si in Rusia, in Mongolia probabil ca iarasi vom vedea cate o pozitie – doua pe zi daca vor fi cumva comunicate manual. In plus, planul lor este sa intre prin vestul Mongoliei, unde practic drumurile nu prea exista si implicit retele GSM.
Grasu spune:
Aug 17, 2012
Nefiind bine informat, am scris ca zanele nu au fost prin Kargastan. De fapt au fost.
Grasu spune:
Aug 17, 2012
Si inca o chestie: daca va duceti cu cursorul mouse-ului pe bara de sus unde scrie “Traseul si pozitia Daciotilor si a lor Miorita” si il deplasati cat mai spre dreapta pana se activeaza optiunea “selectati data”, puteti selecta orice data incepand cu data plecarii lor si le veti vedea traseul din ziua respectiva. Cu toate datele, orele de condus, viteza, cat s-au oprit, intre ce ore, etc. A doua zi aceste informatii se vor actualiza incepand cu ora 0,00 cu datele de a doua zi. De exemplu, ieri 16.08 au mers pana la ora 16,00 cand s-au oprit iar la ora actuala sunt in acelasi loc, probabil unde s-au oprit peste noapte.
Eu zic ca e destul de cool.
Costin spune:
Aug 17, 2012
Multumesc Grasu… O mica corectie.. In zonele in care nu e GPRS si au aparut doar 1-2 pozitii pe zi (la momentul respectiv, ca acum s-a completat tot traseul datorita roamingului Kazak), pozitiile nu erau luate manual ci luate prin SMS tot de la echipamentul nostru. Au existat si cateva exceptii cand baietii au trimis pozitia prin telefonul Turaya (prin satelit) pentru ca nu exista nici o retea GSM disponibila pt un sim european (nici macar pt SMS). Oricum,asa cum am mai zis, pe SMS nu putem trimite pozitii la fiecare minut pentru ca am dubla costurile expeditiei.. Am incercat sa obtinem o sponsorizare de la 2 retele de telefonie pentru a transmite date indiferent de modalitate (inclusiv SMS) ins anu i-a interesat… Noi vroiam sa punem si niste camere care sa transmita live de pe masina insa costurile de transmsie, fara sponsorizare, ar fi fost exorbitante… Acum inteleg si de ce nu s-a bagat nici un operator… Pt ca, in loc de reclama, lipsa roamingului aducea prejudicii imaginii firmei.
Grasu spune:
Aug 19, 2012
Referitor la orele pe care le vedeti in grafic, sa stiti ca baietii nu se trezesc in fiecare zi la ora 5 dimineata, orele din grafic sunt GMT+2 iar ei au ajuns deja pe la GMT+6. In curand GMT+7, in Mongolia. Maine cred ca vor trece granita.
Edy spune:
Aug 20, 2012
Bafta baieti:) Mai e putin:) Suntem alaturi de voi:)
cristi spune:
Aug 20, 2012
Imi pare rau ca de la mine a pornit aceasta discutie referitor la monitorizarea traseului, dar a fost din dorinta de a sti mereu pe unde sunteti( un fel de grija parinteasca). Drum bun si sa fiti sanatosi pana la capat… si inapoi.
kkmaka spune:
Aug 24, 2012
Gizaz..oamenii aia suport calduri,friguri …..merg mii de km si voi va certati ptr ca nu va afiseaza gps-ul nush ce ..? come on…!
on ; bafta baieti:) pacat ca se termina mongoliada…..citesc totul despre voi sunteti chiar tari!:) INca o data success
Grasu spune:
Aug 27, 2012
De cand au intrat in Mongolia viteza medie este in jur de 25 km/h… Mihai Barbu descrie in cartea lui (Vand Kilometrii) drumul din vestul Mongoliei ca fiind ca si cand ai merge pe tabla ondulata de acoperis. Incercati sa va imaginati un pic.
SirNeo spune:
Aug 29, 2012
Nu trebuia sa faceti dreapta spre Ulan Bator ?
Costin spune:
Aug 30, 2012
Kilometrajul GPS-ului s-a oprit la 15.497km. Echipamentul va fi demontat de pe masina inainte de a fi donata. Au fost propuneri sa lasam gps-ul sa vedem ce se intampla cu masina in urmatoarea perioada insa poate e mai bine sa nu stim ce se intampla cu Miorita. Asa ramanem cu amintirea placuta a celei care a rezistat pana acolo…
M.M.Robert spune:
Sep 3, 2012
Dece ar demonta-o>???
M.M.Robert spune:
Sep 3, 2012
Daca lasati GPS-u poate vedeti cum ajunge prin Siberia cine stie )
Costin spune:
Sep 4, 2012
Se pare ca Iulian a demontat GPS-ul… Miorita e “cetateana” mongola acum… Baietii vor continua pt o perioada de timp aventura pentru ca se vor intoarce cu trenul pe traseul Transiberianului. Referitor la GPS, eu unul am fost multumit de functionarea lui. Nu a avut nici o problema tehnica, a logat pozitiile cand nu a avut roaming sa transmita si a transmis totul imediat ce a avut posibilitatea. Au existat voci care au blamat echipamentul… Au existat pareri referitoare la cei care au comentat dur la adresa GPS-ului ca de fapt era “vocea”unei firme concurente… Eu nu pot decat sa urez bafta la toata lumea si sa ne auzim sanatosi la urmatoarea aventura, cu sau fara GPS…