Dacioţi
Turcii ospitalieri şi ţara lor lungă cât lumea

Turcii ospitalieri şi ţara lor lungă cât lumea

Am plecat pe la prânz de la hostelul din Istanbul în care am dormit câteva ore. Străzile erau pline de oameni care se plimbau, cărau câte ceva sau discutau cu vecinii la un ceai.Turcii sunt ospitalieri, dornici de conversație, dar și curioși. Ne întreabă în turcă cine suntem, unde mergem și privesc admirativ Dacia noastră. Noi le răspundem în română, le arătăm harta expediției, moment în care se uită neîncrezători la noi Pe drum Mioriţa a fost claxonată de autoturisme, de camioane, de motorete sau de taxiuri. Cea mai emoționantă a fost întâlnirea cu doi turci care conduceau în paralel cu noi. Ei ne zâmbeau, râdeau și vorbeau cu noi în limba lor, iar noi le răspundeam în română. Le-am dat un autocolant al expediției și am făcut poze. Înainte ca drumurile noastre să se despartă, ne-au arătat ecranul telefonului pe care scria mare: “au avut un drum frumos”… Autostrada...
Suferim de Dacia-lag, dar nu ne lipseşte căldura

Suferim de Dacia-lag, dar nu ne lipseşte căldura

Am plecat ieri la prânz din București, după ce am stat până spre dimineaţă cu băieții de la La Hală pentru a-i face ultimile pregătiri Mioriței. Căldură mare în Capitală, la fel și pe drumul către vama Giurgiu, drum care ne-a luat cam o oră. În orașul de la Dunăre ne-am oprit la turnul cu ceas, ca să luăm un microsim de la Vodafone, pentru a putea utiliza telefonul Nokia PureView 808, telefonul cu cel mai mare număr de pixeli, 41 mp (Molo este fericit). Am rezolvat problema sim-ului în câteva minute şi, înainte să plecăm spre podul Prieteniei de peste Dunăre, a oprit lângă noi o echipă din Australia. Erau trei băieți, ca și noi. Am povestit traseele, am împărtășit impresii despre aventura obținerii vizelor, ne-am pozat şi am făcut schimb de produse tradiţionale. Noi le-am dat câte o Eugenie, biscuitul nostru, iar ei ne-au oferit un tub cu...
Ce maşini au luat startul în Mongol Rally

Ce maşini au luat startul în Mongol Rally

879 de aventurieri din Europa, America, Australia şi cine ştie din ce alt colţ al planetei au luat startul pe 17 iulie în cel mai nebunesc raliu umanitar, Mongol Rally, ediţia 2012. Vom merge prin deşert, prin munţi, iar maşinile vor avea de suferit mulţi, mulţi kilometri de teren accidentat. Asta e şi ideea, spun organizatorii, Mongol Rally nu este o cursă unde trebuie să te baţi să ajungi primul, este un raliu în care trebuie să ţii cu dinţii de maşină să nu se rupă în două. Mai ales că trebuie să donezi maşina la final, când ajungi la Ulan Bator, dacă vrei să îţi recuperezi garanţia de 1.350 de lire sterline. Pentru că trebuie să fie greu, distractiv şi provocator, maşinile trebuie să aibă motorul de maximum 1,2l. Ce înseamnă asta? Imaginaţă-vă că aţi conduce prin deşert un autoturism la care şi o cămilă s-ar uita cu un...
Pit stop la La Hală. Next stop, Istanbul.

Pit stop la La Hală. Next stop, Istanbul.

Am ajuns ieri noapte târziu înapoi în București, după un drum lung de la Arad, prin această țară atât de mare că o străbați cu mașina în mai bine de juma de zi. Am parcat direct la La Hala, service-ul prietenului Seba, locul în care ne-am petrecut mai mult timp decât acasă în ultimele săptămâni. După 2.000 de km prin Europa eram convinși că trebuie să schimbăm arcurile spate, poate chiar și amortizoarele, din cauză că Mioriței noastre îi atârnă fundul de se freacă roțile din spate la fiecare dâmb puțin mai ridicat. Soluțiile pentru arcuri erau dintre cele mai fantastice: să punem arcuri de offroad; să punem mingi de tenis între arcuri, pentru a le întări (posibilitate eliminată prima, din motive tehnice, deși ni s-a părut tare haioasă); să punem arcuri mai înalte. După ce băieții de la La Hală s-au uitat în măruntaiele Daciei au decis să nu schimbe...
Patru ţări în 12 ore şi prima pană, în România

Patru ţări în 12 ore şi prima pană, în România

UPDATE Ieri noapte târziu, după ce am răsuflat ușurați și am scris postarea de mai jos, am făcut prima pană. Imediat după vama Nădlac. Şi se mai întreba lumea de ce umblăm cu patru roţi pe portbagaj… Pentru că avem nevoie! Am plecat de la castelul Klenova, în Sud-Vestul Cehiei, la graniţa cu Germania, ieri, pe la 9.30 dimineaţa. Ăsta a fost startul nostru oficial. Fiecare maşină a luat startul când s-a trezit echipajul. În raliul umanitar Mongol Rally nu contează nici cine pleacă primul, nici cine ajunge primul, nici cine fură la traseu. Fiecare îşi alege când să ia startul, când să plece la drum şi, mai ales, pe unde. Pentru că eram aproape de Germania şi pentru că autostrada cehă ne-a cam zdruncinat din cauză că este făcută mare parte din plăci, am decis să mergem prin Germania, Austria, Ungaria, până în România. Am făcut peste 1.000 de...