Am scos sâmbătă Miorița din țară. A fost prima ei ieșire dincolo de granițele României. Nu știm cum aștepta ea momentul, dar noi aveam ceva emoții cum ne apropiam de Cenad, punctul de frontieră pe unde am trecut în Ungaria, din cauza celor trei prezoane. Toată lumea – prieteni, oameni de pe Facebook, de pe site – ne spusese că nu se poate trece granița cu o mașină cu trei prezoane. Când am căutat pe internet am găsit aceeași informație: sigur nu poți trece dincolo cu trei prezoane. Deși Molo a vorbit la Poliția de Frontieră, iar cei de acolo l-au asigurat că nu este nicio problemă, gura lumii…
Dar s-a dovedit că povestea cu trei prezoane nu-i altceva decât o baladă, fatalism mioritic. Nu numai că am trecut granița fără să ne întrebe nimeni de prezoane, dar grănicerul ungur, un tip solid cu ochelari de soare ca de motociclist, a fost atât de entuziasmat când a văzut cu ce mașină mergem noi în Mongolia că ne-a propus să ne și pozeze la punctul de trecere al frontierei.
După ce am intrat în Ungaria am setat viteza de croazieră la 100 de km pe oră, adică am apăsat pedala de accelerație la podea, și am urcat pe autostradă, drum lin și plictisitor, unde vezi numai asfalt în toate direcțiile. Priveliște scumpă, căci am plătit pentru vignete câte 10 euro în Ungaria și Slovacia și 14 euro în Cehia.
În afară de faptul că la 100 la oră motorul Daciei gâfâie ca un elefant care tocmai a urcat până la etajul 15, nu au fost probleme prea mari. Doar o bătaie la 70-80 la oră, dar nu ne-am prins încă de unde se aude și roata dreapta spate care mai atinge din când în când caroseria din cauza greutății mașinii.
Pentru că din Ungaria a început să plouă am fost nevoiți să activăm sistemul manual de dezaburire, binecunoscuta cârpă de parbriz. Noroc că acolo unde mergem noi nu va ploua foarte tare. Previzionăm că ne vom lipi cu totul de scaune, la cele minimum 40 de grade, așa că vă întrebăm: știți cumva de unde putem cumpăra huse protectoare cu biluțe de lemn?
Azi dimineață am luat startul oficial în raliul umanitar Mongol Rally de la castelul Klenova, în Cehia, la granița cu Germania, în renumita Boemie. Mergem înapoi spre casă de unde vom pleca repede, repede spre Bulgaria, Turcia, Georgia, adică spre est, cu destinația finală Mongolia.
3 comentarii
Alexandru Molla spune:
Iul 17, 2012
Vă respect şi vă invidiez pentru proiectul vostru şi pentru curajul pe care îl aveţi să plecaţi aşa departe cu o Dacie. E “foarte tare”, ca să zic aşa… Vă ţin pumnii şi o să vă urmăresc toate postările. Problema prezoanelor se poate rezolva cu nişte capace de roată Mă rog, îmi dau şi eu cu părerea ca tot românu, acu’ nu vă supăraţi pe mine… Cu privire la roata care atinge aripa, tăică-meu îşi făcuse pe vremuri, când mergeam cu Dacia la mare, un fel de pachet de drumuri grele: pusese câte două arcuri pe fiecare parte pe spate. Stătea mai bine pe drum, inclusiv în curbe, şi nu prea se lăsa din cauza bagajelor…
Laurentiu spune:
Iul 17, 2012
o alta varianta ar mai sa mai adaugi un rand de arcuri pe spate…..
Iulian spune:
Iul 17, 2012
da cam trebuiau arcurile schimbate, chiar si niste inaltatoare de cauciuc ereau binevenite….